tisdag 10 november 2020

Jo ! Så är det !! 😂👍

Hej på Er,

På tal om karantän så vill jag bara berätta en liten "rolig" och sann historia.


En av er husägare har skickat ner sina husnycklar till mig med STOR hjälp av en bekant till mig som igår kom ner med en av de - vid det här laget mycket omtalade - "repatriation flighterna ".
Planen var att nycklarna - med hjälp av personalen på karantän hotellet skulle lämnas i receptionen på ett angränsande hotell och jag skulle hämta dem nu på förmiddagen.
Men så enkelt var det inte - vilket jag misstänkte från början - utan kuvertet med nycklarna skulle vara i karantän i 5 dagar fram till första testen av "kuriren". 
På något sätt lyckades min bekant att få personalen att göra ett undantag så de tog kuvertet och skulle sanera det och innehållet i ett dygn så nu blir det avhämtning i morgon i stället.

Läget i Sverige är oroande och allvarligt men ändå - ha en bra tisdag.
Med vänlig hälsning, 
Ola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bangkok Post - Flood warning for lower Chao Phraya River basin provinces including Greater Bangkok

 Flood warning for lower Chao Phraya River basin provinces including Greater Bangkok An embankment was reinforced near the Niwet Woradit pi...