måndag 7 februari 2022

En reflektion angående Test & Go Program.



En bekant till har skickat ett mail till mig vilket jag bifogar här. Har tagit bort namn för ordningen skull.
———————————-
Fwd: Your registration on the Thailand Pass system has been rejected

Hej

Du har ju skrivit mycket om Thaipass… verkar vara mycket godtyckligt…
NNNNNNN och jag skickade in exakt samma saker och hon fick godkänt men som synes blev mitt avslaget…
Får väl se om jag hinner få mitt tills vi ska åka annars får jag bli hemma denna gång verkar det som…
Men systemet är verkligen märkligt. Finns ingen chans att komplettera eller rätta utan bara göra om från start och hamna sist i kön igen… inte kul!
Men kanske bra att lägga ut på bloggen att det är just så det funkar så att man är väldigt noga med inskickande så man slipper bli strandad som jag…
Märkligt är också att alla dokument måste vara i bildformat och inte i pdf! Det gjorde att när jag skannade mitt vaccinbrist blev det tydligen inte tydligt nog (fast NNNNNN funkade och det gjorde på samma gång).

Mvh

Skickat från min iPhone

Vidarebefordrat brev:

Från: thpass@tp.consular.go.th
Datum: 5 februari 2022 21:34:21 CET
Till: 
Ämne: Your registration on the Thailand Pass system has been rejected


Dear Mr. 

Thailand Pass system has rejected your registration due to Vaccine certificate is unreadable due to too low resolution, please re-upload high resolution file.

If you would like to make adjustments or attach additional documents, please update your submission by clicking the "check status or edit" tab via the following link:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bangkok Post - Flood warning for lower Chao Phraya River basin provinces including Greater Bangkok

 Flood warning for lower Chao Phraya River basin provinces including Greater Bangkok An embankment was reinforced near the Niwet Woradit pi...