torsdag 14 juli 2022

MUNSKYDD - Den eviga följetongen……😂😂😂😂

"From Thursday June 23, the wearing of face masks outdoors and in public places is no longer mandatory and people are free to choose whether to wear one, according to an announcement published in the Royal Gazette " PBS World 


Dessa rader ingår definitivt i AVDELNINGEN FÖR VÄRDELÖST VETANDE 
men ni får dem ändå……
När det nu är officiellt OK att röra sig utomhus - där det inte är någon 
trängsel - utan att bära munskydd, så har jag ändrat mina rutiner.
I stället för 8 snabba rundor på Palmtree så har jag återgått till min 
30 minuter morgonpromenad utanför.
När kravet på munskydd sjösattes så blev morgonpromenaden
lite "dimmig" då mina glasögon immade igen blixtsnabbt och för att
råda bot på det så flyttade jag alltså promenaden till Palmtree UTAN
munskydd.
Nu var det ju inte mina immiga glasögon jag ville skriva om utan en
reflektion jag gjort under 3 dagars promenad.
När jag drar iväg på promenaden vid 6 tiden så möter / ser jag uppskattningsvis 
30-40 personer per dag under de 30 minuter jag är ute. Folk som
motionerar på cykel, joggar eller som jag snabbt promenerar. 
Jag har under dessa 3 dagar sett 4 !!!!! personer inklusive mig själv
som inte har munskydd. Jag, 2 thailändare och en "farang".
Själv har jag alltid mitt munskydd i ett "senilsnöre" runt halsen om jag
träffar någon som stannar och pratar en stund .

Så det som skrivits spaltmeter om i media att det dröjer lääääääääänge 
innan thailändare tar av sig munskyddet- om någonsin - är högst aktuellt.
Dessutom börjar ju snacket gå igen att införa visst munskydd-tvång.

Önskar er alla en fortsatt behaglig sommar.
Med vänlig hälsning,
Ola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar